Capítulos de libro

2015

«Value Co-Creation, Social Media, and Marketing 3.0: Towards the Search for Competitive Advantage in Firms», MA Garcia-Haro, MP Martinez-Ruiz, R Martinez-Cañas
Handbook of Research on Integrating Social Media into Strategic Marketing, Nick Hajli (Ed.), Páginas, 99-119. Editorial IGI Global
Google Books

«Humanizing Internal Crowdsourcing Best Practices», AJ Bañón-Gomis, R Martínez-Cañas, P Ruiz-Palomino
Advances in Crowdsourcing, Fernando J. Garrigos-Simon, Ignacio Gil-Pechuán, Sofia Estelles-Miguel (Eds), Páginas 105-117, Editorial Springer. DOI: 10.1007/978-3-319-18341-1_9 ISBN:978-3-319-18340-4
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-18341-1_9

“The Entrepreneurial Intention among University Students: A Descriptive Analysis of Students of the University of Castilla-La Mancha”, Jimenez-Moreno, J., Ruiz-Palomino, P. y Martínez-Cañas, R. (2015), En Ruda, A, y Danko, T (Eds.): Propensity of University Students: GESt Study, analysis and empirical evaluation in Europe and Latin America (pp. 70 – 90), Ediciones UNL, Santa Fé, (Argentina), ISBN: 978-987-657-968-1.

2014

«Geographic information systems (GIS) and new business opportunities for ecotourism», A MOYA-FUERO, R MARTÍNEZ-CAÑAS, P RUÍZ-PALOMINO
Sustainable Tourism: A Collection of Tools and Best Practices, José Mondéjar-Jiménez, Guido Ferrari, María-del-Val Segarra-Oña , Angel Peiró-Signes (Eds), Páginas 113-129, Editorial Chartridge Books Oxford. ISBN: 978-1-909287-94-5
Google Books

“Stock market performance of the tourism enterprises in Spain during the economic crisis”, P Moya-Martínez, R DelPozo-Rubio y R Martínez Cañas
Sustainable Tourism: A Collection of Tools and Best Practices, José Mondéjar-Jiménez, Guido Ferrari, María-del-Val Segarra-Oña , Angel Peiró-Signes (Eds), Páginas 141-154, Editorial Chartridge Books Oxford. ISBN: 978-1-909287-94-5
Google Books

“La intención emprendedora en universitarios: Un estudio descriptivo de estudiantes de la Universidad de Castilla-La Mancha», Juan J. Jiménez-Moreno, Pablo Ruíz Palomino y Ricardo Martínez Cañas
Propensión emprendedora de estudiantes universitarios. Estudio GESt. Análisis y evaluación empírica en Europa y América Latina” Rubén Ascúa, Walter Ruda, Benjamin Danko y Thomas A. Martin (Eds) – 1a ed. Santa Fe: Ediciones Universidad Nacional del Litoral. 230 pp. (publicado en Inglés ISBN 978-987-657-968-1, Español ISBN 978-987-657-966-7 y Alemán ISBN 978-987-657-969-8).
<a href=»https://www.unl.edu.ar/editorial/index.php?act=showPublicacion&id=2672″

2013

«Environmental Management Systems, Financial Crisis and Competitive Advantage», R Martínez-Cañas, P Ruíz-Palomino, R DelPozo-Rubio
Methods and Analysis on Tourism and Environment, José Mondéjar Jiménez, Manuel Vargas Vargas, F. Javier Ortega Rosell, Esteban Perez Calderon (Eds), Páginas 187-198, Editorial Nova Science Publishers. ISBN: 978-1-62417-824-5
https://www.novapublishers.com/catalog/product_info.php?products_id=40069

«The Role of Science and Technology Parks in the Generation of Firm-Level Social Capital Through University-Firm relations: An Empirical Study in Spain», JJ Jiménez-Moreno, R Martínez-Cañas, P Ruíz-Palomino, FJ Sáez-Martínez. Cooperation, Clusters, and Knowledge Transfer, João J.M. Ferreira, Mário Raposo, Roel Rutten y Attila Varga (Eds), Páginas 19-34, Editorial Springer. DOI 10.1007/978-3-642-33194-7_2 ISBN 978-3-642-33193-0
http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-642-33194-7_2

«La perspectiva de la etica y del capital social» Pablo Ruiz Palomino y Ricardo Martínez Cañas,
Analisis de la Performance en las Empresas: Una perspectiva Integrada, Antonio Pimenta Da Gama, Maria Pilar Martinez-Ruiz (Eds), Páginas 197-212, Editorial UOC (Universidad Oberta de Catalunya). ISBN 9788490641187
Researchgate

«La perspectiva de los recursos humanos» Ricardo Martínez Cañas y Pablo ruiz Palomino
Analisis de la Performance en las Empresas: Una perspectiva Integrada, Antonio Pimenta Da Gama, Maria Pilar Martinez-Ruiz (Eds), Páginas 145-160, Editorial UOC (Universidad Oberta de Catalunya). ISBN 9788490641187
Researchgate

“La intención emprendedora entre alumnos universitarios: un estudio en la Universidad de Castilla-La Mancha”, Jiménez-Moreno, J.J., Ruiz-Palomino, P. y Martínez-Cañas, R. (2013), En Ascúa, R., Camprubí, G., Roitter S. y Borello, J. (Eds.): Sectores, Redes, Encadenamientos Productivos y Clústeres de Empresas: XVII Reunión Anual de la Red Pymes Mercosur (pp. 149 – 176), ICSB-USP, Sao Paulo, ISBN: 978-987-28637-6-0

2010

«Gestión de la innovación y la tecnología en la PYME», FJ Sáez Martínez, R Martínez Cañas, P Ruiz Palomino
Creación, gestión estratégica y administración de la PYME, Coordinado por María Ángeles Alcalá Díaz, Págs. 995-1035, Editorial Thomson-Civitas. ISBN 978-84-470-3457-4
Dialnet

2009

«El proceso de formación y la aplicación del aprendizaje basado en problemas: en ensayo en la Licenciatura de Administración y Dirección de Empresas», Pedro Manuel García Villaverde, Dioni Elche Hortelano, Ricardo Martínez Cañas, Gloria Parra Requena
Buenas Prácticas en docencia y política universitaria, Carmen Vizcarro Guarch, Págs 89-112, Editorial Servicio de Publicaciones de la UCLM, ISBN: 9788484276456
Google Books